Stymulacja i terapia funkcji poznawczych
1.W ramach programu stymulacji i terapii funkcji poznawczych realizowane są następujące zadania:
- Rozwijanie pamięci sekwencyjnej i symultanicznej
- Wzmacnianie koncentracji uwagi
- Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
- Rozwijanie umiejętności kategoryzacji i relacji
- Rozwijanie umiejętności szeregowania i sekwencji
- Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
- Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej
- Wspieranie rodziców w zakresie stymulowania rozwoju i kompensowania dysharmonii rozwojowych;
2.Zajęcia mają charakter indywidualny.
3.Podczas realizacji programu zakłada się systematyczną ewaluację umiejętności dziecka poprzez:
- Systematyczną obserwację dzieci i zapisywanie spostrzeżeń na karcie informacyjnej
- Rozmowy z rodzicami
- Rozmowy z wychowawcami przedszkola
- Analizę kart i wytworów pracy dzieci.
4.Po realizacji zadań dziecko powinno wykazać się umiejętnościami wskazującymi na wzrost poziomu funkcji poznawczych w zakresie:
- pamięci sekwencyjnej i symultanicznej
- koncentracji uwagi
- myślenia przyczynowo-skutkowego
- kategoryzacji i relacji
- szeregowania i sekwencji
- analizy i syntezy wzrokowej
- analizy i syntezy słuchowej.
5.W końcowym etapie realizacji programu zostanie przeprowadzona ocena poziomu poszczególnych funkcji poznawczych dziecka.
mgr Iwona Krawczak