Stymulacja i terapia funkcji poznawczych

1.W ramach programu stymulacji i terapii funkcji poznawczych realizowane są następujące zadania:

    1. Rozwijanie pamięci sekwencyjnej i symultanicznej
    2. Wzmacnianie koncentracji uwagi
    3. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
    4. Rozwijanie umiejętności kategoryzacji i relacji
    5. Rozwijanie umiejętności szeregowania i sekwencji
    6. Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
    7. Usprawnianie analizy i syntezy słuchowej
    8. Wspieranie rodziców w zakresie stymulowania rozwoju i kompensowania dysharmonii rozwojowych;

 

2.Zajęcia mają charakter indywidualny.

3.Podczas realizacji programu zakłada się systematyczną ewaluację umiejętności dziecka poprzez:

  • Systematyczną obserwację dzieci i zapisywanie spostrzeżeń na karcie informacyjnej
  • Rozmowy z rodzicami
  • Rozmowy z wychowawcami przedszkola
  • Analizę kart i wytworów pracy dzieci.

4.Po realizacji zadań dziecko  powinno wykazać się umiejętnościami wskazującymi na wzrost poziomu funkcji  poznawczych w zakresie:

  • pamięci sekwencyjnej i symultanicznej
  • koncentracji uwagi
  • myślenia przyczynowo-skutkowego
  • kategoryzacji i relacji
  • szeregowania i sekwencji
  • analizy i syntezy wzrokowej
  • analizy i syntezy słuchowej.

          

5.W końcowym etapie realizacji programu zostanie przeprowadzona ocena poziomu poszczególnych funkcji poznawczych dziecka.

 

mgr Iwona Krawczak