Procedura organizacji zajęć lekcyjnych
Procedura organizacji zajęć lekcyjnych
§ 1
- Niniejsza procedura powstała na podstawie wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
- Celem procedury jest zminimalizowanie ryzyka wystąpienia zakażenia wirusem SARS-CoV-2 wywołującym chorobę COVID-19.
- Do szkoły może uczęszczać uczeń bez objawów chorobowych sugerujących infekcję dróg oddechowych oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
- Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
- W celu ograniczenia kontaktu bezpośredniego uczniów wyznacza się stałe sale lekcyjne, do których przyporządkowana zostanie jedna klasa (wszystkie zajęcia prowadzone przez różnych nauczycieli z daną klasą odbywają się w jednej sali).
- Nauczyciele prowadzący zajęcia z przyporządkowanymi im oddziałami/grupami powinni zadbać o to, aby by zajęcia odbywały się wyłącznie w wyznaczonych poszczególnym oddziałom/grupom salach. Zabronione jest przemieszczanie się uczniów między poszczególnymi grupami.
- Jedna grupa uczniów przebywa w wyznaczonej i w miarę możliwości stałej sali oraz w utworzonym sektorze poprzez wydzielenie odpowiednich stref za wyjątkiem uczniów, którzy zgodnie z planem zajęć odbywają zajęcia w pracowni informatycznej oraz pracowni cukierniczej.
- Wydziela się dodatkowe sale do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne po zakończeniu przerwy odbierają dzieci z odpowiednich stref bezpośrednio do wyznaczonej sali terapeutycznej.
- W celu ograniczenia spotykania się uczniów różnych klas w szatni szkolnej uruchomia się dodatkowa szatnię, która jest dla dyspozycji uczniów Branżowej Szkoły I Stopnia.
- Personel obsługi wyznacza w szatni wieszaki, które mogą być wykorzystywane przez poszczególne oddziały
- Jeżeli jest to organizacyjnie możliwe poszczególnym klasom udostępnia się co drugi wieszak w szatni.
- Personel obsługi jest odpowiedzialny za koordynowanie sposobu korzystania przez uczniów z szatni tak, aby nie dopuścić do gromadzenia się w niej większych grup uczniów ( optymalnie powinno być to nie więcej niż 1 osoba na 4m2 powierzchni szatni.
- Należy unikać częstej zmiany pomieszczeń, w których odbywają się zajęcia.
- Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które w czasie zajęć mogą znajdować się na stoliku szkolnym ucznia, w tornistrze lub we własnej szafce, jeżeli szkoła posiada szafki. Uczniowie nie powinni wymieniać się przyborami szkolnymi między sobą.
- Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystans, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
- W miarę możliwości zajęcia sportowe należy przeprowadzać na otwartym powietrzu.
- Uczeń nie powinien zabierać ze sobą do szkoły niepotrzebnych przedmiotów. Ograniczenie to nie dotyczy dzieci uczęszczających na zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju oraz do przedszkola. W takich sytuacjach należy dopilnować, aby dzieci nie udostępniały swoich zabawek innym, natomiast opiekunowie dziecka powinni zadbać o regularne czyszczenie (pranie lub dezynfekcję) zabawek i rzeczy.
- Z sali, w której przebywa grupa, należy usunąć przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować.