Wizytacja Starosty Łęczyckiego w naszej Placówce

W dniu dzisiejszym, tj. 04.01.2023r. Pan Janusz Mielczarek Starosta Łęczycki wizytował naszą Placówkę. Oglądał m.in. wyremontowane i wyposażone w ramach projektu przedszkolnego "Na dobry start przedszkole równych szans", współfinansowanego ze środków EFS w ramach RPO Województwa Łódzkiego   2 sale zajęć oraz pracownię wyposażoną w nowoczesny sprzęt zakupiony w ramach rządowego programu "LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI".

 

Link do materiału 

https://fb.watch/hSbocQxbIq/

Od  sierpnia 2022r. do czerwca 2023r. w Zespole Placówek Edukacyjno – Wychowawczych w Łęczycy, realizowany jest projekt przedszkolny "Na dobry start przedszkole równych szans", współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014 – 2020. 

Całkowita wartość projektu 600 000,00 zł.

 Kwota dofinansowania 510 000,00 zł

Celem projektu jest zwiększenie dostępności dzieci z niepełnosprawnościami  z terenu powiatu łęczyckiego do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, poprzez dostosowanie istniejących miejsc wychowania przedszkolnego w  Zespole Placówek Edukacyjno- Wychowawczych w Łęczycy, wydłużenie godzin pracy przedszkola,  realizację dodatkowych zajęć dla dzieci oraz doskonalenie zawodowe dla nauczycieli. W ramach projektu odnowione zostały 2 sale przedszkolne i wyposażone w meble oraz nowoczesne monitory interaktywne.  Wyremontowana również została łazienka dla wychowanków przedszkola.  Sale zostały doposażone w odpowiednie meble oraz pomoce dydaktyczne przystosowujące pomieszczenia do realizacji zajęć z wykorzystaniem Metody Marii Montessorii, której główną ideą jest „ Wychowanie dla życia”.

Wychowanie w koncepcji Montessori jest wpieraniem indywidualnego i społecznego rozwoju dziecka. W metodzie tej najważniejsze w wychowaniu dziecka jest pozwolenie mu na rozwijanie się w swoim własnym tempie, nauka samodzielności poprzez wspieranie, ale nie wyręczanie oraz szacunek dla innych. Dzięki tej metodzie dziecko ma szansę na swobodny rozwój, a jednocześnie ma bardzo duże wsparcie ze strony opiekunów. Nauczanie przedszkolne według metody Montessori ma przede wszystkim zapewnić dziecku poczucie bezpieczeństwa i sprawić, by przychodząc do przedszkola, czuło się pewnie. Dziecko przyswaja wiedzę poprzez zabawę. Nauczyciel pomaga dziecku samodzielnie odkrywać rzeczywistość, wspiera je aby rozwój był swobodny i indywidualny.

Obecnie wychowawcy przedszkola doskonalą swoje kompetencje zawodowe m.in. na kursie kwalifikacyjnym „Pedagogika Marii Montessori”.

W ramach projektu zaplanowano również dodatkowe zajęcia specjalistyczne dla dzieci: terapię logopedyczną - logopedyczne potyczki, terapię rozwoju mowy, trening emocjonalno-społeczny, trening poznawczo - behawioralny, stymulację i terapię funkcji poznawczych, terapię pedagogiczną, zajęcia Integracji Sensorycznej, zajęcia polisensoryczne - wielozmysłowe, stymulację rozwoju motoryki małej, zajęcia  wyrównujące dysproporcje edukacyjne, symultaniczno - sekwencyjną naukę czytania.

 

 

W ramach Rządowego Programu „Laboratoria Przyszłości” Zespół Placówek Edukacyjno –Wychowawczych w Łęczycy  zakupił nowoczesny sprzęt rozwijający wśród uczniów kompetencje kreatywne i techniczne. W zestawie znalazły się m.in.

- drukarka 3D wraz z filamentem. Drukarka wyposażona jest w kamerę, która umożliwia robienie i oglądanie zdjęć z poziomu drukarki.

- Klocki do nauki programowania. Jest to nowy rodzaj gry, która imituje działanie komputera. Podczas zabawy uczniowie uczą się podstawowych pojęć informatyki i kodowania, budują mechaniczne komputery napędzane kulkami, aby rozwiązywać zagadki logiczne.  Klocki rozwijają u dzieci logiczne myślenie, koncentrację, kreatywność oraz uczą pracy w grupie.

- aparat cyfrowy, kamerę, mikrofon studyjny oraz lampę LED, dzięki którym młodzież może nagrywać filmy i dokumentować realizację projektów czy wydarzeń z życia szkoły.

- długopis 3D, który pozwala tworzyć rysunki  przestrzenne. Urządzenie  umożliwia wykonywanie unikalnych ozdób, modeli i  figurek.    Rozbudza wyobraźnię uczniów oraz ćwiczy koncentrację i precyzję ruchów.